نمایشگاهی از مایکل بلوم


21 مارس تا 19 مه 2018

افتتاحیه: چهارشنبه 21 مارس از ساعت 6 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر.

برای افتتاح نمایشگاه L’underground à la loupe ، نتیجه گیری از پروژه اقامت تحقیقاتی مایکل بلوم در Artexte به ما بپیوندید. در این نمایشگاه از نشریات دوره های دهه 1960 تا پایان دهه 1980 از این مجموعه ، فضای بین زین ، مجله هنری و انتشارات فعال یا تخصصی که به صورت دست ساز یا تقریباً ساخته شده اند ، بررسی می شود. استقلال با روحیه توانمندی مایکل بلوم با کار با برش عکسبرداری از محتوای بصری این اسناد ، با نمایش تصاویر بدست آمده بر روی دیوارهای گالری ، مقیاس را تقویت می کند. بنابراین این تصاویر به دو روش مهم بازتولید می شوند: آنها از حریم خصوصی یک بخش صفحه بیرون می آیند ، به سمت فضای سالن نمایشگاه گشوده می شوند و از گذشته از جهات چاپی خود گرفته تا جهش موقتی از گذشته می روند. در قالب بزرگ در گالری موجود است. این تغییرات مادی و زمانی نشان می دهد که چگونه ظاهر و هدف از تولید تصویر زیرزمینی به همان اندازه که تغییر کرده اند تغییر کرده است. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید

مایکل بلوم هنرمندی است که در اورشلیم متولد شده و در پاریس تحصیل کرده است ، از جمله در آمستردام و وین نیز کار کرده است و از سال 2010 در مونترال زندگی می کند و در آنجا استاد دانشگاه دانشکده هنرهای تجسمی و رسانه ای (UQAM) است. پروژه های وی شامل Exodus 2048 است که آینده ای احتمالی را در خاورمیانه رقم زده است (Van Abbemuseum، Eindhoven، 2008؛ New Museum، New York، 2009)، History Our || تاریخ ما ، یک تقلید از موزه های ملی اختصاص یافته به حفظ و ارائه تاریخ و فرهنگ کانادا و کبک (Galerie de l'UQAM ، مونترال ، 2014) و Palazzo Chupi ، تحقیق در مورد رابطه بین هنر و املاک و مستغلات اطراف نقاش و کارگردان جولیان شنابل در West Village در نیویورک (Optica ، مونترال ، 2015). در سال 2016 ، او Remorial Arnhem (Sonsbeek'16 ، Arnhem، NL) را تولید کرد ، مجموعه ای از 12 مکان یادبود در سراسر آرنم که شخصیت فوق العاده یک بعدی حافظه سال 1944 را نقض می کند و باز می کند بسیاری از داستان های ترسیم شده از پارچه شهری و همچنین به عنوان مبادله ، آخرین قسمت از سه گانه PolEc در شانگهای فیلمبرداری شده است. در سال 2017 ، وی در زمان اقامت در مرکز هنرهای معاصر گلاسکو ، کتاب Great and Less Great Fires را در گلاسگوو تولید کرد. پس از کمک هزینه تحقیقاتی از موسسه عکاسی کانادا در اتاوا ، جایی که وی مجدداً در مجموعه نمادین بخش عکاسی شورای ملی فیلم ، مجدداً تجدید نظر کرد ، وی در حال حاضر مشغول به کار روی کتابی به نام Canadiana Remix است. اجاره تجهیزات نمایشگاهی

اگر بخواهیم با پیشنهاد یک رویکرد آموزشی (و نه کلیسایی) به رویه های مذهبی جدی بمانیم ، بهتر است در وهله اول توصیه نشود که "ادیان" را اساسی جلوه دهند ، با کاهش آنها به "فرقه های" شناخته شده به عنوان نهادها (کاتولیک ، پروتستان گرایی). ، بودیسم ، هندوئیسم ، تائوئیسم ، "انیمیشن" و یا هر چیز دیگری) بنابراین اصلی ترین چیز این است که نه از نام های کم و بیش رسمی ، بلکه از رویه های واقعی و واقعی نتیجه بگیریم که با احتیاط و آشکار و شبکه های ناخودآگاه

طراحی شده توسط دیپلمات ، آکادمیک و مقاله‌نویس پیشین ، الی بارنووی ، کمی تطبیق با موقعیت ژنو توسط یک انجمن به رهبری متکلمان ایزابل گراسله ، نمایشگاه Dieu (x) Modes d'Enseignement ، ادعا می کند این نیاز را برآورده می کند. در نگاه اول ، به نظر می رسد که از پیکربندی های نهادی یا جزمی ، بلکه از عناصر بتنی ، یعنی از رویه ها ، روی زمین نتیجه نمی گیرد. اما بلافاصله این شیوه ها را در یک چارچوب متعارف و بدون پایه علمی ، یعنی "ادیان جهانی" بزرگ و کوچک ، که از آن پیش فرض های قبلی را به ارث می برد ، توزیع می کند.

در واقع مشکلات بی شماری رخ می دهد. عنوان اول ، که به نظر می رسد از ژرژ پرک ، نویسنده کتاب La vie وام گرفته شده است. دستورالعمل استفاده چرا از خدایان دور می شویم و نه از انسان؟ مفهوم "خدا" جهانی نیست. این یک مفهوم مسیحی است که از قرن 15th در سراسر جهان صادر شده است. اما شواهدی که برای آن بسیار مشکوک است. آیا خدایان در همه جا ، اساساً ، یک و یک چیز هستند که فقط "حالتهای استخدام" از آنها متفاوت خواهد بود؟ و چه در مورد تقابل بین توحید و شرک ، که بر بسیاری از هشدارهای علمی بر آن تأکید شده است. نمایش گرافیکی خدا (x) (در عنوان نمایشگاه) این دشواری را نشان می دهد.

این نمایشگاه بدین ترتیب بر تعداد زیادی از "شواهد" کلیشه ای ساخته شده است ، با شروع از ساخت و ساز کلی ، به عنوان شماری از سر فصل هایی که در ابتدا توسط خدایان ساخته شده است (برای همه پروردگار همه افتخار) و یک سکولاری بودن تصور می شود. هوش در Régis Debray (وظیفه ما این است که بدانیم) در پایان: یک مربع کوچک ، بنابراین ، و سپس (به ترتیب) ، خدایان ، فراتر از آن ، معابر ، چرخه ها ، فرقه ها ، مکانها ، بدنها ، شفاعت کنندگان ، صداها (نباید آهنگهای ساده و زنگ ها را فراموش کرد) ، سرانجام درگیری می شود ، اما به سرعت با همزیستی که سکولاریسم اجازه می دهد حل شد. همه جا "الوهیت ها" وجود خواهد داشت (پس باید در خصوصیات غیرقابل انکار ، ارواح ، فرشتگان ، قدیسان ، اوریشاها ، دیوها ، آمشاهه پاستا ، بدیوادها ، شیاطین؟)؛ ما همه جا "فرقه ها" را رصد خواهیم کرد (در پایان آن آیین های "سکولار" ، طبق یک طبقه بندی که از کار کردن به روش واضح و دور است) ، گذرگاه ها (مفهومی برای گفتن کمترین مشکل ، همه "مناسک عبور" نیست). نه مذهبی) ، "شفاخانه های کاریزماتیک" (sic) ، که میان آنها بدون احتیاط بنیانگذاران خطرناک ترین فرقه ها ، اماکن مقدس و دوران مقدس ، چرخه ها (مانند رساله های قدیمی در مورد تاریخ ادیان) را ارائه می دهیم. امروز نباید بخوانیم) این در زمینه های دقیق ، تاریخی و جامعه شناختی است که باید هر یک از این مقوله ها مورد بررسی و نقد قرار بگیرند. اما ما ترجیح دادیم از یک رویکرد علمی ، به نفع یک دادگاه حیرت انگیز معجزات ، که در آن بارگاه دیده می شود ، دست بکشیم ، از یک اتاق به اتاق دیگر ، جمعیتی از "حقایق دینی" ارائه شده (اشتباه) به عنوان تنوع در موضوعات. جهانی است.

چنین منظره ای بدیهی است که برخی از معتقدین را که قبلاً مسحور و به ویژه تحمل پذیر هستند ، خیره کننده می کند ، اما باعث می شود لبخند بزنید (یا گنگ بزنید ، یا فرار کنید) کسانی که آن را به عنوان رژه خرافات تفسیر می کنند.

 مسلم است که می توان تصور کرد ، در ژنو ، با هزینه کمتری ، یک تیم صالح برای برپایی نمایشگاه دیگری تشکیل شود ، بهتر هم با دانش فعلی و هم با انتظارات ژنو سازگار باشد. بین موزه های مختلف (عمومی و خصوصی) و دانشگاه (انسان شناسی و تاریخ ادیان ، الهیات ، مردم شناسی ، چینی ، مطالعات ژاپنی ، آفریقایی و غیره) کمبود اشیا یا منابع وجود ندارد. اما ما رویکردی را که تاریخی نبود ، ترجیح دادیم. و ما دانش آموزان مدرسه را به تاریخ دعوت می کنیم.

باید گفت که اخیراً وزارت آموزش عمومی در ژنو تدریس متون عالی را رها کرده است که برخی از آنها برای توضیح بسیار پیچیده است. در سال 2011 ، به همت استاد چارلز بیر ، دوره های مربوط به متون مؤسس تمدن های ما ، اعم از دینی ، تاریخی یا فلسفی ، به چرخه جهت گیری معرفی شدند. این رویکرد ، از منظر مقایسه ای ، گیلگمش ، هومر ، قرآن ، کتاب مقدس ، کالوین ، مونتسکیو ، رو به هم پیوسته است.

Comments

Popular posts from this blog

چگونه از سئوسل بک لینک بخریم؟

خرید بک لینک

روتاری جوینت چیست و چه کاربردی دارد؟